Smart & snygg design

 
 
 
 
1. Foamroller från Dapperey : Dapperey.com alt sök på "dapperey" på instagram. 
 
 
 
 
Foamroller från Dapperey.
 
 
 
 
 
2. Kattviksljusstaken : http://www.nordicdesigncollective.se/kattviksljusstakenr-fornicklad-massing.html
 
 
 
 
 
 
3. Vattenkokare från Stelton: www.rum21.se
Foto stiligahem.se
 
1. Jag är otroligt svag för design som är smart och praktisk. När den sen, DESSUTOM, är snygg går jag igång på alla cylindrar.  Ovanför att jag listat ett par prylar som jag tycker riktigt mycket om. Men en som jag känner lite extra för är "foamrollern" från Dapperey. Jag tränar mycket och har självklart en foamroller hemma. Dock är den riktigt ful, och jag har den nästan aldrig tillgänglig eftersom jag gömt undan den i vårt "skräprum" på övervåningen. Detta resulterar såklart i att jag aldrig använder den, fast att jag borde. Foamrollern från Dapperey är gjord i kork och har ett läderhandtag. Det kan ju låta sjukt ytligt att jag inte kan ha den framme pga av att den är ful, men jag är bara människa och jag inser att en snygg foamroller skulle gynna mig!
 
2. Jag gillar långa stearinljus, men på sommaren blåser dom, som bekant, ut mest hela tiden. En middag utan ljus är faktiskt lite tråkigare. Kattviksljusstaken förhindrar just detta dilemma. Himla smart!
 
3. Är det någon mer än jag som vill ha snygga redskap på köksbänken hemma? Till en av sakerna som jag vill gömma undan är vår vattenkokare. 
Vattenkokaren från Stelton är inget att skämmas över, snarare tvärtom.
 
//Elin
 
 
 
0 kommentarer