Den vita "säljhetsen"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mig veterligen har jag nog tagit upp ämnet förut. Men det återkommer ständigt som en tankeställare, så fort jag sticker in näsan på hemnet eller liknande. VARFÖR är folk så rädda fär färg? Det måste vara något skandinaviskt beteende, för så fort man åker utomlands är det färg och tapeter överallt. 
 
Många pekar på en tapet och säger : "Å vad fint tapet, men den skulle aldrig passa in hos mig" eller "den är nog lite för vågad för vårt sovrum, och vi vill ju sälja om några år, så då är det bäst att det är vitt".
 
Tro mig folk köper ändå. Det är ju faktiskt bara att tapetsera om. 
Med detta menar jag inte att tapeter är för alla. MEN en tapet kan göra så mycket med ett hem. Det blir hemtrevligt och skapar en trevlig "inbonad" känsla. OCH det behöver inte bli mörkt i rummet bara för att du inte målar vitt (vi i Sverige skyr ju mörker). 
 
//Elin
Foto: Elin
 
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer